יום חמישי, 16 ביולי 2015

קלגרי סטמפיד

2/7/15
יצאנו בשעה סבירה לכיוון קלגרי מכיוון שבחניון שבנינו עליו אמרו שהכל תפוס אבל באזור
 ה"אובר פלו" זה עובד בשיטת כל הקודם זוכה. אז זכינו ולקחנו מקום ליומיים, ליאת הצליחה להזמין כרטיסים סולידיים  ל"סטמפיד"-פסטיבל ווסטרן ורודאו בעיר קלגרי, מתברר שדי מפורסם אצל חובבי הז'אנר, אחרי שבחניון מצאו לנו כרטיסים ב 100$ האחד וכמעט וויתרנו.
התמקמנו בחניון להתארגנות-כביסה, המשך תוכניות ומנוחה עד שהבנו שהבנות קצת מתחרפנות, מנוחה בטוח לא יוצא מזה, וממילא היה צריך קצת קניות מצרכים אז נסענו לעירה קרובה-לא רצינו להיכנס לקלגרי מחשש לעומסי תנועה-בדרך ראינו המון חוות בקר וסוסים(אולי ניקנה גם פה חווה!).ליאת והגדולות נכנסו לקניות ואני וגיל נשארנו בבית.

3.7.15
סטמפיד.
התלבטנו לא מאט סביב העניין הזה, גם מדובר בעיר גדולה שזה לא הקטע שלנו, ארוע המוני וגם רודיאו-לא גדלנו על זה, ובכלל העניין יצר עיכוב בלו"ז הטיול, בסוף החלטנו שהולכים כי בכל זאת אירוע בסדר גודל כזה ואנחנו כבר בסביבה...איך נאמר-חבל על הזמן. מאוד נהננו מהרוב ונאלצתי לגרור את ליאת משם כי ההסעה חזרה עמדה לצאת והבנות היו מותשות אבל ההמלצה-אם מסתדר –לא לוותר,
האיסוף היה באוטובוס בית ספר צהוב כמו בסרטים האמריקאים,  נהגת עליזה ונחמדה עם כובע בוקרים שחור, הביאה אותנו למקום בהצלחה למרות הפקקים המטורפים(היה מצעד בוקר ענקי-לפני הסטמפיד שהחלטנו לוותר אליו),כשנכנסנו קצת נבהלנו, מתחם ענקי עמוס באנשים ולא כל כך ברור לי מה ולאן, אחרי קצת התאפסות מצאנו לקטנות מופע "הפונים הקטנים", לצערן- הפעם זה היה באנגלית ,המשכנו להסתובב ולהתידד עם המתחם עד שהתחיל המופע המרכזי-רודאו, התיישבנו מול הגדרה והתחיל מופע החימום-על הבמה חיממה הלהקה ומנחי האירוע ומלמעלה חיממה היטב השמש, השתדלנו להתעלם שכן כפי שאמרה לנו הנהגת שלנו "אין יותר גרוע מסטמפיד בגשם". המופע התחיל בחובבים שניסו לרכב על סוסים משתוללים ואחר כך ברוכבים שהיו צריכים לתפוס בלאסו עגל בורח, להשכיב אותו ולקשור לו את הרגליים, כולם הריעו לרוכבים שהצליחו וגיל הריעה לעגלים שהצליחו...יובל רחמה על שני הצדדים .בגלל החום ובגלל שהיה במקביל מופע סוסי ענק וכרכרות ליאת רצתה לעבור לשם-אולם ממוזג ומופע פחות אגרסיבי, אחרי שהבנתי שהטמפרמנט רגוע מדי בשבילי קיבלתי אישור לחזור לרודאו ,יובל להפתעתי בחרה לחזור איתי, חזרנו בזמן לראות רכיבה על פרים(למי בדיוק עבר הרעיון בראש?)ומרוץ חביות-רוכבות מקיפות 3 חביות-זה היה הכי מהנה מבחינתי, בקיצור את רוב החוקים לא בדיוק הבנו ולא תמיד עודדנו את הצד "הנכון" אבל מאוד נהננו מאירוע הרודאו ובצער עזבנו לפני הסיום כי קבענו עם ליאת, המשכנו לכפר האינדיאני שהיה בקצה המתחם, היו שם מספר אוהלי טיפי צבעוניים(מסתבר שמדובר בצביעה מסורתית ועל פי כללי הטכס) של נציגי שבע המשפחות שחתמו על הסכם עם ממשלת קנדה, כשהגענו בדיוק הסתיים מופע כלשהו וזכינו רק לצלם "אינדיאנים אמיתיים" כמו שגיל אמרה, בשלב הזה כבר התקרב זמן ההסעה חזרה והתחלתי ללחוץ את הצוות לכיוון-צד שני של המתחם הענק, בדרך עוד עברנו באורוות ואצל חמורי ה"מיני" משם כאמור נאלצתי לגרור את ליאת שרצתה להישאר להסעה המאוחרת. חזנו שוב עם הנהגת שלנו באוטובוס –הסעה פרטית, רק אנחנו. בדרך ליאת תחקרה את הנהגת ונראה שמדובר בבחורה מגניבה בהחלט, סיפרה שרבות מבנות משפחתה נהגות אוטובוס, לה ולבעלה יש הארלי דיוידסון וכך הם במלים את חופשותיהם. היא סיפרה על קלגרי שהיא עיר עם לאומים רבים, מסתבר כי עם המון לבנונים, וכי הדבר האהוב עליה הוא כמות המסעדות והמגוון העצום שיש בקלגרי. קלגרי עצמה נראית עיר מאד יפה שאוהבי הסוסים ימצאו אותה נותנת את הכבוד הראוי לבעל החיים המקסים הזה...בקיצור אשה מגניבה לואיז הנהגת, וזכירנו להכרות מסוג אחר גם עם העיר. הבנות נפלו מותשות(מהחום)על הכיסאות.

חזרנו לחניון ואחרי ארוחת הערב בזמן שאני שטפתי כלים ליאת חיברה את יושבי הקארוון השכן למשחק צלחת מעופפת סוער, מדובר במשפחה שליאת הבינה מיד ואני רק אחרי הסברים כי מדובר בגרוש, הבת שלו והחברה, למרות קשיי השפה-הילדה לא חזקה בעברית, הילדות מצאו את הדרך ומאוד נהנו לשחק עם ילדה נוספת חוץ מעצמן...אחרי המשחק הילדות העסיקו עצמן(גלגל רביעי מוסיף איזון) ואנחנו ישבנו עם הזוג וניהלנו שיחת מבוגרים, מדובר בשוטר קנדי(מהאלה עם המדים האדומים) גרוש כאמור, הוא היה מרוצה שהבת שלו (מתי)מצאה עם מי לשחק והביא לבנות ערמה של סיכות משטרה מכל מני סוגים ובובת דוב-שוטר, יובל היתה מרוצה שכן מתחילת הנסיעה היא אוספת סיכות כאלה וגיל גם כי היא צוברת בובות מתחילת הטיול(שיהיה לטיני מה לכרסם כשנחזור).נראה שגם הם היו צמאים לקצת חברה כי לא נראה שמהלך כזה כל כך מקובל, השכנים בקארוון תמיד מנומסים, יחייכו ויגידו בוקר טוב וערב טוב (בסדר הנכון)אבל רוב הזמן לא יוצרים מגע. אפשרנו לבנות לשחק עד מאוחר למרות היום הארוך-שייהנו מהחברותה שכנראה די חסרה להן.(מקר"צ-לא רע).